Kenal tak Ust Mohd Zainuddin b Mohd Zaini?
Mesti tak kenal kan.
Beliau adalah PU Yeop
Pemenang tempat ke dua Program Pencetus Ummah
Anjuran Astro Oasis

Hari ni beliau datang ke sekolah saya
sampaikan ceramah Maulidur Rasul
ceramah dia, nice, byk kecandaan
dan berjiwa remaja
tapi susah tau nak booking dia datang ke sekolah saya
patutnya dia datang hari Isnin,
tapi postpone ke hari Rabu.
Nasib baik hari Rabu pun kami ade perhimpunan,
perhimpunan Ko-kurikulum.

Tapi,
ini bukan kali pertama dia datang ke sekolah saya,
sebaliknya kali ke-tiga.
Maksudnya dia dah biasa keluar masuk sekolah saya.
Cuma kali ini dia datang sebagai Ustaz selebriti.
dengan imej yang berbeza dari dulu.
Kalau dulu, pakai baju Raihan dengan songkok,
Sekarang pakai jaket dengan topi sufi@ topi turki.

Hari ini dia bercerite tentang Rasulullah yang menggembala kambing
so, after the ceramah, 
mmg semua warga sekolah duk menggambing dan menggembek
kalau la ade #tag
tentu kambing yang paling trending kat sekolah saya


Thank you PU Yoep for the great speech.
Alhamdulillah. Syukran.
(^__^) 


6 Ulasan

Cikgu Hailmi berkata…
wah best nya ada ustad selebriti mai sekolah... ;)
naomei berkata…
wah untung dapat jumpa PU yeop nie...cik akak pun teringin gak tgok dia ceramah di alam realiti...hihi
nOe suhaimi berkata…
wahhh besss nya...noe salah seorang peminat PU Yeop...mmg santai dengar PU Yeop bagi ceramah...kelakar pun yer jugak...
farahiyah berkata…
skola mmg suka panggil ustaz Astro. thn lepas dan b4 thn lepas kami panggil imam muda. tahun ni panggil PU pulak.
farahiyah berkata…
kami siap makan2 lagi dia dia. tp nk bergambar dgn dia segan la pulak. cikgu2 lelaki ade la yg bergambar dgn dia.
farahiyah berkata…
betul tu. dia suka posing dgn tgn tunjuk peace.
Lebih baharu Lebih lama