Empat Blog Otai Blogger Terbaik

Pada suatu zaman dahulu kala, saya amatlah rajin menulis blog dan membuat networking dengan blogger lain. Tapi, pada zaman itu, networking hanyalah dengan follow blog, Facebook profile, Facebook page saja. Instragam dan twitter dah mula bertapak, tapi saya tidak gunakan IG dan twitter untuk networking. Bila masa berlalu, dan zaman pun berubah, rasanya terharu sangat apabila blogger-blogger otai ni masih nampak status saya di Facebook, dan memberi komen. Seronok tak terkata... sebab status mereka masih sudi buat networking dyngan saya.

Jadi, jom kita singgah dan review blog mereka.

 Blog Penselduabee


Simple and nice sangat blog penselduabee ni. Mula-mula, saya macam pelik je dengen nama blog ni, tapi bila buka blog, baru falam, rupa-rupanya pencel 2B. Tuan bunya blog ni bernama Radhia Razali, dan beliau merupakan lifestyle blogger. Selain daripada blogger, beliau merupakan seorang Chemist, dan berdaftar dengan MMIC (Member of Malaysia Institute Of Chemistry). Beruntungnya beliau data berdaftar dengan MMIC. Walaupun saya pensyarah Kimia, tapi saya tak laak nak daytar dengang MMIC kerana ijazah saya adalah Sains Dengan Pendidikan dengan pengkhususan Kimia. Kepada para pembaca yang mempunyai ijazah dalam Kimia Tulen dan Kimia Gunaan, bolehlah rujun blog beliau untuk pendaftaran MMIC.


Blog Abambam

Tengok gambar pun dah rasa lapar. Foodie Blog Abambam ni ditulis oleh seorang blogger yang sangat otai. Blog ni, part yang paling best adalah gambar yang dikongsikan dengan pembaca. Memang sangat cantik. Perfect contrast, perfect angle dan segalanya yang menarik tentang gambar. 


Blog CXopportunities 


Blog CXopportunities adalah blog lifestyle. Penulis dah tulis blog ini sejak tahun 2011 lagi. Jarang sebenarnya saya jumpa blog yang data bertahan begitu lama dan masih lagi aktif. Ada banyak review dalam blog ini, seperti hotel, kedai makan, tempat menarik, filem sebagainya. 


Blog Lancareno


Ini lagi satu blog yang sangat awesome dan wujud sejak tahun 2011 lagi. Banyak info saya dapat apabila baca entry blog lancareno. Selain daripada entry tentang travel, review dan lifestyle, saya paling suka baca entry tentang catatan harian beliau. Bak kata pepatah, belajar dari pengalaman orang lain.