Ikhlaskah Saya?

Cuti dua minggu saya, dah hampir ke penghujung. Hari ahad ni saya akan kembali ke Kuching. Sepanjang dua minggu ini, saya memencilkan diri saya daripada semua orang. Saya bawa balik lap top, tapi tak sentuh, handphone dibiarkan off sebab tak charge. Saya offline daripada facebook dan blog. Email tak buka. Whatapps pun tak buka. Whatapps tak buka sebab saya tak boleh buka selagi saya tak update versi terbaharu.


Cuti dua minggu sepatutnya saya berehat dan recharge tapi rasanya metal saya masih lemah untuk menempuh semester baharu. Saya banyak menung memikirkan apa yang saya inginkan pada tahun hadapan dan seterusnya. Tapi sehingga malam ini, saya masih lagi buntu.  Saya tak tahu, masih ikhlaskah saya untuk berkhidmat di Kuching ataupun saya nak u-turn. Kalau saya u-turn, ego saya memang akan tercalar, tapi apa yang saya mahukan tiada di Kuching.




Angan-angan budak perempuan dalam diri saya mengharapkan ada seorang Ultraman datang, dan dia yakinkan saya untuk pergi dari sana dan ikut dia terbang ke matahari. Menyerap cahaya untuk menjadi kuat semula dan membantu dunia melawan kejahatan makluk asing. Angan-angan seorang gadis pula mengharapkan datang seorang jejaka, melamar saya dan membawa saya pergi dari sini.